Godziny otwarcia
Kancelaria jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 16.00 .
(w razie uzasadnionej potrzeby możliwe jest indywidualne umówienie innego terminu), przy czym praktykowane jest wcześniejsze telefoniczne ustalanie terminu i godziny spotkania.
Prawo użytkowania wieczystego gruntu (zabudowanego lub niezabudowanego):
1) dowody osobiste, paszporty (kserokopia lub skan do przygotowania projektu,
do podpisania umowy należy zabrać ze sobą dowód tożsamości),
2) aktualny odpis z księgi wieczystej,
3) dokumenty geodezyjne zawierające klauzulę, że stanowią podstawę wpisu w księdze wieczystej:
- wypis z rejestru gruntów, kartoteki budynków (w wypadku nieruchomości zabudowanych), ewentualnie wyrys z mapy ewidencyjnej, gdy przedmiotem umowy są niektóre działki gruntu objęte księgą wieczystą,
- w wypadku podziału geodezyjnego nieruchomości należy przedłożyć również ostateczną decyzję zatwierdzającą projekt podziału oraz wyciąg z wykazu zmian danych ewidencyjnych,
4) dokument stanowiący podstawę nabycia (np. akt notarialny, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, wypis aktu poświadczenia dziedziczenia),
5) w przypadku, gdy nieruchomość została nabyta na podstawie darowizny (dokonanej po 1 stycznia 2007 roku), dziedziczenia lub zasiedzenia (niezależnie od daty nabycia) niezbędne będzie zaświadczenie z urzędu skarbowego w sprawie podatku od spadków i darowizn,
6) wskazane jest również zaświadczenie z urzędu gminy o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, zwłaszcza w przypadku umów sprzedaży,
7) wskazany jest również stosowny dokument właściwego urzędu gminy (w zależności od uzgodnień stron umowy) o wymeldowaniu (w przypadku umowy sprzedaży prawa wieczystego użytkowania gruntu zabudowanego budynkiem mieszkalnym),
ewentualnie inne dokumenty, które okażą się konieczne po analizie dokumentów wyżej wymienionych